Razkritje politike prejemkov v skladu s 104. členom ZBan-3
Nova KBM d.d. ima sistem nagrajevanja za vse zaposlene urejen s Politiko prejemkov in Pravilnikom o spremljanju, ocenjevanju in nagrajevanju uspešnosti zaposlenih. Banka upošteva politiko prejemkov na posamični, subkonsolidirani in konsolidirani ravni, vključno s podrejenimi družbami, za katere se ne uporablja Direktiva 2013/36/EU.
Politika prejemkov določa vse sestavine prejemkov in zagotavlja, da plačila ne spodbujajo pretiranega prevzemanja tveganj oziroma zavajanja potrošnikov pri prodaji produktov. Politika prejemkov za vse zaposlene je spolno nevtralna in spoštuje načelo enakega plačila za enako delo ali delo enake vrednosti v neodvisnosti od svojega spola. Politika prejemkov je skladna s cilji poslovne strategije in strategije upravljanja tveganj banke, korporativno kulturo in vrednotami, dolgoročnimi interesi banke ter ukrepi za preprečevanje nasprotja interesov, pri čemer ne spodbuja pretiranega prevzemanja tveganja. Razmerje med fiksnim in variabilnim prejemkom je maksimalno 1 : 1. Dodeljen variabilni prejemek temelji na uspešnosti banke, poslovnih enot in zaposlenih ter upošteva prevzeta tveganja.
Banka na podlagi Delegirane uredbe Komisije (EU) št. 2021/923 in dodatnih notranjih meril banke, opredeljuje zaposlene, katerih poklicne dejavnosti pomembno vplivajo na profil tveganosti banke in izvaja letno samooceno.
V kategorijo zaposlenih, katerih poklicne dejavnosti pomembno vplivajo na profil tveganosti banke so uvrščeni:
V prilogi, ki je sestavni del Politike prejemkov, so zapisana merila za ocenjevanje uspešnosti za izplačilo variabilnih prejemkov, razmerje med fiksnim in variabilnim delom, odlog izplačila in izplačilo v navadnih oziroma prednostnih delnicah banke ali z delnicami povezanih instrumentov oziroma enakovrednih nedenarnih instrumentov – shema odlogov, ter malus in vračilo sredstev za opredeljene zaposlene, katerih poklicne dejavnosti pomembno vplivajo na profil tveganosti banke.
Banka je določila spodnji prag za opredelitev variabilnega prejemka za namene iz 190. člena ZBan-3 na način, da se šteje, da skupni variabilni prejemki opredeljenega zaposlenega, ki v posameznem letu ne presegajo zneska 50.000,00 EUR bruto in ne obsegajo več kot tretjino njegovih celotnih letnih prejemkov, ne predstavljajo variabilnega prejemka za namene navedene določbe. Tako se za variabilne prejemke, ki spadajo v spodnji prag, ne upoštevajo omejitve, ki jih določajo temeljna načela 190. člena ZBan-3 (dodelitev variabilnega dela v delnicah oz. ustreznih instrumentih ter odlog izplačila deleža variabilnega prejemka).
Banka od opredeljenih zaposlenih zahteva, da ti ne uporabljajo osebnih zavarovanj pred tveganji ali zavarovanj v zvezi s prejemki in odgovornostjo z namenom poseganja v učinke prilagoditve njegovega variabilnega prejemka tveganjem.