Nova KBM

Pazljivost ni nikoli odveč, niti v prazničnih dneh | NKBM

Pazljivost ni nikoli odveč, niti v prazničnih dneh

Začnite tipkati, kar iščete

Pazljivost ni nikoli odveč, niti v prazničnih dneh

14 december 2022
OBVESTILA
Prazniki so pred vrati in prav gotovo razmišljate o darilih za tiste, ki jih imate radi.  Ob tem vas želimo opozoriti na pozornost, še posebno pri uporabi plačilnih kartic in spletne banke. Zaradi naglice lahko spregledate pomembne podrobnosti v sporočilih, ki jih prejmete, goljufi pa to s pridom izkoristijo in se pretvarjajo, da so nekdo, ki to niso. 
 
 
Zaščitite svoje finance in ne nasedajte zavajujočim / lažnim sporočilom. Vzemite si čas in bodite pozorni na podrobnosti prejetega elektronskega/SMS-sporočila. NE DELITE svojih osebnih podatkov, podatkov o vašem osebnem računu in številke plačilne kartice. 

Kaj so lažna sporočila?
Lažna sporočila se, kot večina spletnih prevar, nanaša na poskus goljufov, da bi z zavajanjem dostopali do vašega računa. Z lažnim sporočilom vas želijo zavesti, da izdate podatke o vašem računu, vključno z davčno številko, gesli, PIN-kodo, številko kartice itd. Z nezaželenim sporočilom vam sporočajo, da: 
  •      obstaja težava z vašim bančnim računom, 
  •      paketa ni mogoče dostaviti na vaš naslov ali da vam bodo vrnili stroške dostave,
  •      ste dobili denar od davčnega urada (FURS),
  •      vas čaka velika nagrada.

Kako se zaščititi pred lažnimi sporočili?

Lažna sporočila so pogosto poslana v imenu banke ali drugega znanega podjetja, bodisi kot SMS- sporočilo ali kot elektronska pošta.
Prevara poteka tako, da goljufi pošiljejo sporočilo, ki je videti kot pristno sporočilo osebe ali znanega podjetja (Pošte Slovenije, Finančne uprave, banke ...).
Na ta način pridobijo zaupanje, saj je prejemnik prepričan, da je prejel verodostojno sporočilo.
Prejemnika nagovarjajo, naj klikne na dodatno povezavo, češ da je treba urediti podatke, plačati stroške pošiljanja/naročnine ali pa da potrebujejo dodatne informacije.

Vsebina se lahko nanaša na vračilo denarja ali plačilo stroškov, zato od prejemnika zahtevajo podatek:
  • o kartici (številka kartice, CVV-koda, datum veljavnosti)
  • za vstop v spletno banko (uporabniško ime in geslo)
  • za namestitev mDenarnic@ (davčna številka, PIN koda plačilne kartice, mobilna številka).
Tako goljufi pridobijo podatke, ki jih potrebujejo za izvedbo transakcije. Če dobite takšno sporočilo, je zelo pomembno, da ne potrdite transakcije z enkratnim geslom, ki ga prejmete v mDenarnic@ ali prek SMS-sporočila, saj bi tako prevzeli odgovornost za nastalo škodo. Čeprav je v sporočilu pogosto naveden zelo nizek znesek za plačilo, goljufi prejemnike sporočil poskušajo bremeniti za večje zneske. 
 
V Novi KBM imamo vzpostavljene dobre varnostne sisteme, zato nalogov za plačilo ni mogoče izvesti, če jih stranka dodatno ne potrdi z enkratnim SMS-geslom. Svetujemo vam torej pozornost pri potrjevanju zahtev, ki jih dobite na mobilno napravo. Če nalogov niste pripravili sami, gesla ne vnesite in o poskusu zlorabe takoj obvestite banko.


varno poslovanje prepoznajte prevare
 

Najbolje se phishingu izognemo tako, da sumljivih elektronskih ali SMS-sporočil ne odpiramo in jih izbrišemo. Svetujemo vam tudi, da imate na svojem računalniku nameščeno protivirusno programsko opremo, ki jo redno posodabljate. Obenem priporočamo, da nikoli ne odgovarjate na elektronsko pošto, ki od vas zahteva osebne podatke, podatke kartice, gesla ipd., tudi če je ta poslana v imenu znanega podjetja. Ko se prijavite na spletno stran, ki je povezana z vašimi finančnimi podatki, svetujemo, da spletni naslov vtipkate neposredno v naslovno vrstico in ne zaupate povezavam, ki jih prejmete v sporočilih. Kadar ste na splet povezani z javnim Wi-Fi omrežjem, pa svetujemo, da ne pošiljate, prejemate ali urejate osebnih in občutljivih podatkov, razen če uporabljate varno spletno stran.


Za dodatne informacije nas lahko pokličete na brezplačno številko 080 17 70 ali nam pišete na e-naslov info@nkbm.si