Nova KBM

Sava Infond članek 29.11.2023 | NKBM

Začnite tipkati, kar iščete
 

Aleš Grbić, višji specialist za upravljanje
 
November 2023

Uber posluje v 70 državah, 131 milijonov strank uporablja njegove storitve v 10.500 mestih

 
Uber je postal največji ponudnik prevozov na zahtevo v svetu zunaj Kitajske. Posluje v 70 državah po svetu, uporabljajo ga v 10.500 mestih. Potnike je povezal z vozniki, ki so opravili več milijard kilometrov poti. Konec leta 2022 imel 131 milijonov strank, ki so najmanj enkrat na mesec uporabljale njegove storitve prevoza ali dostave hrane. Konkurenčne prednosti podjetja izhajajo iz mrežnega učinka med potniki in vozniki. Konkurenčne prednosti dodatno generira shranjevanje vrednih podatkov uporabnikov.

Uber ljudem pomaga, da se premaknejo od točke A do točke B. To poteka s sprejemanjem zahtev za prevoz in s povezovanjem z vozniki, ki so na voljo na območju. Iz te storitve (njihov mobilnostni segment) ustvarjajo bruto prihodke na podlagi rezervacij, ki znašajo enako, kot je skupni znesek, ki ga plačajo potniki. Iz tega zneska plačajo voznika, drugo ostane Uberju.

Covid-19 je prinesel še dostave

Od časa pandemije je njihov poslovni model precej bolj razpršen. Zdaj omogočajo tudi dostavo, katere rast se je zelo pospešila v času pandemije. Zanimivo je, da segment dostave ostaja dokaj stabilen, čeprav je od konca pandemije preteklo že precej časa. Razlog je, da so se med pandemijo spremenili tudi življenjski slog in navade ljudi. Pri tem posel prevoza in souporabe še naprej dosega dvomestno stopnjo rasti.

Na trgu souporabe in prevoza ima Uber okoli 30-odstotni tržni delež. Do leta 2027 bi bil lahko ta trg, brez Kitajske, vreden približno 550 milijard ameriških dolarjev. Globalno trg ostaja razdrobljen. Tako Uber tekmuje predvsem s številnimi lokalnimi platformami za souporabo prevoza in s taksiji. Spopadajo se z močno konkurenco. V Združenih državah Amerike je glavni konkurent Lyft. Didi je bil od leta 2014 njihov glavni konkurent na Kitajskem. Ta »tekma« se je leta 2016 preoblikovala, saj se je Didi združil z Uberjevo tamkajšnjo podružnico, matični Uber pa je postal 12,8-odstotni lastnik novega podjetja. Tudi v prihodnje lahko pričakujemo, da bo Uber ostal vodilni igralec in še povečevali tržni delež, saj se povišuje njihov mrežni učinek.

Storitev dostave hrane je leta 2019 predstavljala le 11 odstotkov celotnih prihodkov, zdaj pa kar 40 odstotkov. Ta segment bo eden ključnih dejavnikov rasti prihodkov. Segment mobilnosti in segment dostave bi morala imeti koristi od priložnosti, ki jih daje navzkrižno trženje (ang. cross – selling) na povpraševalni in ponudbeni strani platform. Pri povečevanju dobičkonosnosti jim lahko pomaga nadaljnja uporaba celotne platforme Uber za storitve dostave v drugih vertikalnih panogah.

Izziv avtonomnih vozil

Kot kaže, je Uber dobro umeščen v tekmi pri uporabi avtonomnih vozil. V tem primeru bi njihovi bruto prihodki postali čisti prihodki, saj jim ne bi bilo več treba plačevati voznikov. Po drugi strani bi oviro za vstop manjšim konkurentom lahko pomenil pritisk za plačilo minimalnega zneska za vožnjo pogodbenim voznikom. Mogoč je tudi razvoj v smeri integriranega ponudnika prevozov (ang. one stop shop) za vse prevozne potrebe, kar bi dosegli z aplikacijo zvestobe ter ponudb komplementarnih storitev, ki dejansko vežejo uporabnike nanje.

Na negativni strani je treba omeniti močno konkurenco pri avtonomnih vozilih s strani Googlovega podjetja Waymo, ki bi glede na finančno moč svojega lastnika lahko brez težav doseglo vodilni delež. Ker je industrija souporabe vozil in prevoza dokaj mlada, ne smemo pozabiti tudi njene regulacije, ki se lahko razvije tudi v smer, ki ne bo ugodna za trenutne ponudnike.

 

Več o tem

 
 
Fotogalerija

Vas zanima enostavno investiranje? Za vse - kjerkoli in kadarkoli.
 

 
nova kbm

Že z enim klicem

 
Kliknite na ZANIMA ME, oddajte svoje podatke in kontaktirali vas bomo v najkrajšem možnem času.

ZANIMA ME

Kontaktirajte nas in pomagali vam bomo poiskati za vas najboljšo rešitev.
nova kbm080 17 70
 
nova kbm

Digitalno


Poslujte z vzajemnimi in spremljajte svoje naložbe v spletni banki Bank@Net ali mobilni banki mBank@Net.


Prenesite mobilno banko mBank@Net tukaj:

nova kbm  nova kbm
 
nova kbm

V poslovalnici

 
Lahko nas obiščete tudi v prostorih Oddelka investicijskega bančništva ali v najbližji bančni poslovalnici poslovalnici. 

Smo najbolj dostopna banka z najširšo mrežo, kjer lahko opravljate razne bančne storitve po celi Sloveniji.
 
posebnaponudba-100 (1).jpg?master=40

Enostavno investiranje


Poslujte z vzajemnimi skladi in trgujte s finančnimi instrumenti enostavno in ugodno ter spremljajte stanje svojih naložb na enem mestu, prek Bank@Neta in mBank@Neta.

Več o tem
 
posebnaponudba-100 (1).jpg?master=40
NKBM_MBank-760x465.jpg?master=40

Vzajemni skladi


Izkoristite naložbe v vzajemne sklade Sava Infond, Triglav Skladi in Raiffeisen Capital Management (RCM), ki vam omogočajo višje donose, in tako lažje dosezite zastavljene finančne načrte. Z nami poiščite pravi naložbeni cilj!

Več o tem
 
NKBM_MBank-760x465.jpg?master=40
760x465-100.jpg?master=40

Borzno posredovanje


Posredujemo pri nakupu in prodaji vrednostnih papirjev na domačem trgu vrednostnih papirjev in na večini svetovnih kapitalskih trgov.


Več o tem
 
760x465-100.jpg?master=40
Opozorilo vlagateljem
Infond vzajemne sklade upravlja družba Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o., vzajemne sklade Raiffeisen Capital Management (v nadaljevanju: RCM) upravlja družba Raiffeisen Kapitalanlage - Gesellschaft m.b.H., sklade BNP Paribas upravlja družba BNP Paribas Investment Partners, sklade Allianz Global Investors Fund upravlja družba Allianz Global Investors Luxembourg S.A., sklade Deka Investmentfunds upravlja družba Deka International S.A., Luxembourg.Triglav skladi, ki jih upravlja Triglav Skladi, družba za upravljanje, d.o.o..

Družbi Allianz Global Investors Luxembourg S.A. ter Deka International S.A., Luxembourg sta se odločili za deregistracijo vseh svojih vzajemnih skladov v Sloveniji.

Trženje, distribucijo in vplačila Infond skladov ter skladov RCM in BNP Paribas v Sloveniji opravlja Nova KBM d.d..

Vzajemni skladi niso bančna storitev in ne prinašajo zajamčene in garantirane donosnosti. Naložbe v vzajemne sklade niso zajete v sistem zajamčenih vlog, ki velja za vloge fizičnih in malih pravnih oseb na transakcijskih računih, hranilnih vlogah, denarnih depozitih in blagajniških zapisih, ki se glasijo na ime, zbranih pri bankah in hranilnicah.

Prospekt z vključenimi pravili upravljanja posameznega Infond sklada oz. Prodajni prospekt, Ključni podatki za vlagatelje, Letno in Polletno poročilo so brezplačno dostopni na spletnih straneh Infond skladov, skladov RCM in BNP Paribas v poglavju Vzajemni skladi, na sedežu družbe Nove KBM d.d. in v vseh poslovalnicah družbe Nove KBM d.d..

Zaradi nihanj tečajev vrednostnih papirjev in valut je mogoče, da vlagatelj v obdobju investiranja ne dobi povrnjenih vseh sredstev, ki jih je vložil v vzajemni sklad. Podatki o gibanju vrednosti enote premoženja vzajemnih skladov RCM in BNP Paribas so dnevno objavljeni v časopisu Časnik Večer. Vstopne provizije oz. distribucijska provizija se pri posameznih skladih se gibljejo v večini med 0 in 3 odstotki vplačanega zneska. Izstopne provizije ni, upravljavske provizije posameznih skladov so razvidne na spletnih straneh Infond skladov, skladov RCM in BNP Paribas.

Podatki na tej spletni strani niso ponudba niti priporočilo za nakup ali prodajo niti investicijska analiza in ne predstavljajo storitev investicijskega svetovanja, temveč so samo informativne narave.

Za pridobitev informacij o primernosti posamezne naložbe in točnih podatkov glede naložbe v vzajemni sklad naj se vlagatelj oz. potencialni vlagatelj obrne na svojega finančnega svetovalca ali na vpisno mesto.