Nova KBM

Varnost spletnega poslovanja | NKBM

Zavedamo se pomena varnosti, zato v spletni in mobilni banki uporabljamo najsodobnejše oblike varnega poslovanja.

Začnite tipkati, kar iščete

VARNO SPLETNO BANČNIŠTVO


Goljufi želijo na različne načine izkoristiti vse večjo uporabo spletne in mobilne banke. Kako prepoznati poskuse spletnih prevar in se pred njimi zaščititi?

 
 

Nova KBM

Kako se prepričate, da se res prijavljate v našo spletno banko Bank@Net?
 

Identiteto bančnega strežnika Nove KBM zagotavlja overovljeni digitalni certifikat, katerega identiteto lahko preverite:

1. v nastavitvah spletnega brskalnika ali

2. informacije o certifikatu se vam prikažejo tudi s klikom na ključavnico v brskalniku.


Nova KBM

 

Nova KBM

Kaj je močno overjanje uporabnika?



Močno overjanje uporabnika je postopek, ki temelji na uporabi dveh ali več naslednjih elementov:

  1. nekaj, kar ve samo uporabnik, na primer: statično geslo, koda, osebna identifikacijska številka;
  2. nekaj, kar je v izključni lasti uporabnika, na primer: pametna kartica, mobilni telefon;
  3. nekaj, kar uporabnik je, na primer: biometrična značilnost, kot je prstni odtis.


Izbrani elementi morajo biti vzajemno neodvisni, kar pomeni, da kršitev enega ne vpliva na preostale elemente.





 

 

Nova KBM

Bodite pozorni na phishing e- sporočila 


Ali ste prejeli elektronsko ali SMS-sporočilo od nekoga, ki ga ne poznate, ali od podjetja, ki vas prosi, da nekaj nujno storite? Bodite pozorni in premislite, ali morda ne gre za prevaro.

Prevare s ciljem pridobivanja občutljivih podatkov, najpogosteje prijavnih gesel in kartičnih podatkov, imenujemo „ribarjenje“ (phishing). Poglejte, kako poteka phishing:

  1. Prejmete e-sporočilo ali SMS, ki je videti kot pristno sporočilo osebe ali podjetja.
  2. Pošiljatelj vas nagovarja, da za dodatne informacije ali za povračilo denarja kliknete na povezavo.
  3. Poskuša vas zvabiti na lažno stran banke ali spletne trgovine, običajno pod pretvezo, da se morate zaradi preverjanja podatkov ali dodatnih ugodnosti prijaviti in “preveriti podatke”.
  4. Če na tej lažni, “phishing” strani vpišete geslo za dostop, se le-to posreduje prevarantu.

 

Kako se lahko izognete phishingu?

  1. Če prejmete sumljivo e-pošto neznanega pošiljatelja, sporočila ne odpirajte in ga izbrišite.
  2. Poskrbite, da je na vašem računalniku nameščena protivirusna programska oprema in da je ta posodobljena.
  3. Nikoli ne odgovarjajte na e-pošto ali SMS, ki od vas zahteva osebne ali občutljive podatke.
  4. Banka od vas nikoli ne bo zahtevala, da pošljete osebne ali občutljive podatke po e-pošti ali po telefonu.
  5. Ko se prijavite na spletne strani, ki imajo karkoli opraviti z vašimi finančnimi podatki, spletni naslov (www....) obvezno vtipkajte neposredno v naslovno vrstico.
  6. Ne pošiljajte in ne prejemajte osebnih in občutljivih podatkov, kadar ste povezani z javnim Wi-Fi omrežjem, razen če uporabljate varno spletno stran.



Oglejte si še video predstavitve

Kako se zavarujemo pred phishingom? 

Phishing I Kaj je zadaj? #1

 
Osnovna pravila za varno uporabo spletne banke

Splošna pravila:

  • Računalnik, na katerem uporabljate spletno banko, ugasnite, ko ga ne uporabljate (izven delovnega časa, v času dopusta …).
  • Ne odpirajte epošte ali priponk neznanih pošiljateljev, previdnost pa svetujemo tudi pri odpiranju e-pošte in priponk, ki ste jih prejeli od znanih pošiljateljev, saj se virusi pogosto širijo tudi na ta način.
  • Na računalnik ne nameščajte programske opreme iz nepreverjenih virov.
  • Nikoli ne obiskujte spletnih strani preko povezave – linka, ki ste ga prejeli v epošti. Vedno sami vtipkajte (znani) naslov v vaš brskalnik.
  • Izberite gesla, ki jih je težko uganiti, in nobenega gesla ne povejte nikomur, gesla hranite na varnem mestu oziroma si jih zapomnite in jih redno menjujte.
  • Poskrbite, da so na vaših računalnikih nameščeni zadnji varnostni popravki, požarni zid (angl. firewall) in ustrezni protivirusni programi, ki jih tudi redno uporabljajte.
  • Uporabljajte ustrezen brskalnik in operacijski sistem ter poskrbite za posodobitve.

Pravila spletnega bančništva:

  • Preverite vsako osebo, ki se vam predstavi kot oseba za podporo strankam, če je ne poznate ali ni to kako drugače jasno dokazano.
  • Banka ne bo od vas nikoli zahtevala, da ji omogočite oddaljen dostop do svojega računalnika.
  • Nikoli nikomur ne pošiljajte občutljivih podatkov (uporabniškega imena, gesla...) preko elektronske pošte.
  • Z banko komunicirajte prek sporočil v spletni banki.
  • Redno spremljajte transakcije na svojih računih.
  • Uporabniško ime in geslo si zapomnite in jih nikamor ne zapisujte.
  • V primeru, da prejmete epošto, v kateri banka od vas zahteva občutljive podatke, tak zahtevek preverite preko telefona ali osebno.
Banka nikoli ne bo:
  
    Nova KBM

od vas zahtevala, da prek e-pošte ali telefona posredujete geslo za dostop do spletne ali mobilne banke.  
 
Nova KBM

povpraševala o podatkih o plačilnih karticah, kot so: številka, veljavnost ali varnostni koda na hrbtni strani.
 
 
 

Banka za izmenjavo zaupnih podatkov, posredovanje informacij o nadgradnji programske opreme ali zahtev po spremembi gesel ne uporablja e-pošte, ampak vam, uporabnikom, pošilja obvestila neposredno v Nabiralnik spletne banke.

Za varno uporabo spletne banke vam svetujemo, da z največjo skrbnostjo uporabljate in hranite overitvene elemente. 

Nova KBM

Kako se banka prepriča, da gre za pravega uporabnika?


Uporablja se močno overjanje z uporabo SMS žetona:

 
Nova KBM



Ob morebitni izgubi varnostnega elementa (mobilnega telefona) vas prosimo, da nas nemudoma pokličete v kontaktni center na 080 17 70, ki vam je na voljo vsak delovnik med 8. in 19. uro.


 
 

Nova KBM

Avtentikacija s SMS žetonom

 

SMS žeton (enkratno geslo) je tehnološki mehanizem, prek katerega se ustvari geslo za enkratno uporabo, ki se pošlje na potrjeno mobilno številko uporabnika. Znan je tudi kot dvofaktorska avtentikacija.

Postopek poteka takole:

  1. Uporabnik na prijavni strani spletne ali mobilne banke vnese uporabniško ime in osebno geslo, ki si ga določi sam.
  2. V zalednih sistemih se preveri ujemanje uporabniškega imena in gesla.
  3. Če je preverjanje uspešno, uporabnik prejme SMS-sporočilo z enkratnim geslom (SMS-žeton).
  4. Enkratno geslo je naključna serija numeričnih znakov, ki jo s posebnimi matematičnimi algoritmi ustvari bančni varnostni sistem. SMS-žeton velja nekaj minut oziroma do uporabe.
  5. Uporabnik v naslednjem koraku vnese prejeti SMS-žeton in se prijavi ali potrdi zahteve v spletni banki.
 

Nova KBM
 POMEMBNO

 

Ob sumu zlorabe spletne banke, izgube, kraje ali menjave mobilnega telefona vas prosimo, da pokličete kontaktni center

na 080 17 70 ali +386 2 229 2760,

 

ki vam je na voljo vsak delovnik med 8. in 19. uro.


 
 
KAKO SE PREPRIČATE, DA JE POVEZAVA VARNA?

 
Nova KBM

Dostop do spletnega naslova se začne z nizom https://bankanet.nkbm.si.

Da se nahajate na varni povezavi nakazuje tudi Green bar SSL zaščita.

V spletnem brskalniku (Edge, Chrome) se vam varen način dela prikazuje v spodnjem levem kotu pregledovalnika – prikazana je slika sklenjenega ključa ali ključavnice.

 
Nova KBM

Če se prikazani spletni naslov kakorkoli razlikuje od navedenega, se v spletno banko ne prijavljajte, saj gre zanesljivo za poskus goljufije. V primeru suma zlorabe vas prosimo, da pokličete naš kontaktni center.

 
Nova KBM

Poleg overjanja strežnika spletne banke to pomeni, da deluje sistem šifriranja za zaščito zaupnosti podatkov, ki se prenašajo preko spleta med uporabnikom in strežnikom spletne banke.

To pomeni, da je prenos podatkov med vami in bančnim strežnikom šifriran ter tako skrit pred nepooblaščenimi osebami v spletnem omrežju. Če sklenjena ključavnica ni prikazana, je to znak, da lahko gre za poskus goljufije.

 
Nova KBM

Spletne strani Nove KBM so:

www.nkbm.si
bankanet.nkbm.si
online.nkbm.si/bankanet/odklepanje/
online.nkbm.si/bankanet/registracija/

bankanet.nkbm.si/prijava/poslovni

 

PREBERITE TUDI

VARNO POSLOVANJE S KARTICAMI 


Plačilna kartica ima enako vrednost kot denar, zato je treba z njo varno ravnati.

VEČ O TEM
 
 

PREPOZNAJTE PREVARE 


Zavedamo se pomena varnosti na spletu, zato smo na enem mestu združili najpogostejše prevare. 

VEČ O TEM
 
 
Nova KBM

ZAŠČITITE SVOJE PODJETJE PRED PREVARAMI


Preverite najpogostejše podjetniške prevare in nasvete, kako se lahko zaščitite.

VEČ O TEM