Nova KBM

Za večjo varnost uporabnikov spleta, še posebno starejših | NKBM

Za večjo varnost uporabnikov spleta, še posebno starejših

Začnite tipkati, kar iščete

Za večjo varnost uporabnikov spleta, še posebno starejših

2 oktober 2023
OBVESTILA
 
V Novi KBM se pridružujemo aktivnostim Združenja bank Slovenije in Nacionalnega odzivnega centra za kibernetsko varnost SI-CERT, s ciljem krepiti zavedanje o pomenu informacijske varnosti. Letošnji oktober, mesec kibernetske varnosti, bo namenjen izzivom, s katerimi se soočajo predvsem starejši uporabniki interneta.
 
Število spletnih napadov in prevar še kar raste

Na SI-CERT-u v zadnjih dveh letih zaznavajo več kot 30-odstotno rast phishinga – vrste prevar, pri katerih je cilj pridobiti občutljive podatke, kot so dostopna gesla in podatki plačilnih kartic. Najbolj učinkovita zaščita pred takšnimi kibernetskimi napadi je ozaveščenost in informiranost ljudiza varnost na spletu lahko največ naredi prav vsak uporabnik sam.

Starejši bolj ranljivi

Na SI-CERT-u opažajo, da še posebno starejši uporabniki bolj zaupajo pošiljateljem, ki pod krinko bank, logističnih podjetij ali javnih ustanov zahtevajo vnos gesel in drugih podatkov. Ob 1. oktobru, mednarodnem dnevu starejših, so pripravili kratke animirane videe, ki prikazujejo različne prevare: poskus phishinga s ciljem kraje gesla, lažno nagradno igro, lažno SMS-sporočilo v imenu banke in poskus kripto prevare. Ogledate si jih lahko na povezavi Varni na internetu - YouTube - tako boste lažje prepoznali morebitne podobne poskuse goljufov, da bi pretentali bodisi vas bodisi koga izmed vaših starejših sorodnikov ali prijateljev.

Nova KBM
 
Z informacijami do večje varnosti

Tudi Nova KBM na različne načine obvešča stranke in širšo javnost o aktualnih oblikah spletnih prevar, da bi uporabniki spletne in mobilne banke ter drugih digitalnih poti lažje prepoznali pasti, ki jim jih nastavljajo goljufi. Prav tako sodelujemo pri prizadevanjih Združenja bank Slovenije (ZBS) za krepitev spletne varnosti - mednje sodi tudi letošnja vseslovenska ozaveščevalna kampanja Pazi.se.
 

Nova KBM     Nova KBM
 

Javnomnenjska raziskava po prvi fazi kampanje ZBS je med drugim pokazala, da so bila opozorila o phishingu učinkovita, saj bi kar 80 odstotkov vprašanih poslej dobro premislilo o vpisu svojih podatkov v spletne obrazce. Vendar pridobljeni podatki obenem kažejo, da je nadaljnje ozaveščanje javnosti nujno, saj slaba polovica vprašanih nikoli ne menja svojih prijavnih gesel ali kartičnih PIN-ov, nekaj vprašanih pa bi še vedno sporočilo svoja identifikacijska sredstva neznanemu klicatelju. Skrb zbuja tudi podatek, da je največ anketiranih že bilo žrtev prevare, in sicer pri spletnih nakupih.
 
Kje izvedeti več o najpogostejših spletnih in drugih prevarah?

V Novi KBM smo ključne informacije o tem zbrali na povezavi Varno poslovanje| NKBM, veliko koristnih napotkov pa je na voljo tudi na spletnem mestu nacionalne kampanje Pazi.se - projekt ozaveščanja o varnosti na spletu in na povezavi Naslovnica - Varni na internetu .

Internet ponuja obilo prednosti, vendar pri tem ne pozabite na »zlata pravila« varnega ravnanja:

- neznancem ne zaupajte osebnih in prijavnih podatkov,
- ne omogočajte jim oddaljenega dostopa do svoje naprave,
- če kakšna ponudba zveni predobro, da bi bila res, gre po vsej verjetnosti za prevaro.